dejong-inthestates.reismee.nl

Sorry, komt door gebrek aan wifi....

Hallo allemaal!

Eindelijk hebben we een fatsoenlijk wi-fi signaal, ik heb een hoop bij te praten.... We zijn dus van Zion naar Bryce Canyon gereden ong.260 km. Camping was prima, een hoop eekhoorns die gezellig kwamen buurten.We zijn s' ochtends vroeg naar de canyon gegaan waar we kilometers hebben gelopen, en om elke bocht weer een ander uitzicht, prachtige kleuren en vreemde vormen, de zog. Hoodies.Terug bij de camper maar even duik in de pool genomen, het was warm....

Volgende dag naar Monument Valley gereden, via Arches wat eigenlijk niet de bedoeling was maarja...ff verkeerde plaats ingevoerd in de Tom Tom ( nee, ik geef niemand de schuld:-((...) maargoed; 250 km omgereden, toch nog een glimp van Arches kunnen zien wat prachtig was en weer door naar Monument valley, camping Ruby's Inn, Navajo- gebied.Het gaat de Navajo-indianen goed aan hun corpulente lichamen te zien; tjongejonge wat zijn die dik...maar het gebied is prachtig, echte scenes uit de cowboy-films, of denk aan Forrest Gump al rennend (met baard) over deze wegen, erg rustig hier ook maar ook erg heet.

Volgende dag naar de lower Antilope Canyon geweest, dit was al volgeboekt maar we hebben nog een plekje weten te bemachtigen.Met pick-up trucks worden we door een indiaanse gids naar een grot gebracht; meer een soort spleet in de bergwand, maar als je hier binnen gaat weet je niet wat je ziet, wat een kleuren en vormen, het is door eeuwen wind, water en zand uitgesleten, heel bijzonder.Daarna doorgereden naar Lake Powell, Goulding's Campground;nog steeds erg warm(38 gr) en daar een duik genomen.

Volgende ochtend weer vroeg op en naar de Horseshoe Bend, een mooielus in de Colorado-river, even een bergje overklauteren in de hitte van 40 graden maar daarna sta je op een 100-den meters hoge klif zonder hekken of waarschuwingsborden....heel apart, bij elke badkuip van een zwembad hangen minstens 8 waarschuwingsborden maar zo'n klif mag je zo op....ik kwam er achter dat ik serieus hoogtevrees heb, op de Kustwegflats krijg ik al een vreemd gevoel maar hier werd het echt onbehaaglijk; ik durfde niet te kijken....Daarna door naar de Grand Canyon alwaar het met de hoogtevrees er niet echt beter op werd....jezusmina wat een dieptes....en weer lopen allerlei lolbroeken gewoon op de kant selfies te nemen! Maar wel een ongelooflijk natuurverschijnsel, wat groot en mooi.We staan er midden in het bos.

Vanochtend daar weer weggereden richting Lake Mead over de Route 66 (450 km)had de eerste kilometers even kippenvel na het bordje van de 66; Eagles op de radio en daar rijd je dan... We zijnnu in Boulder City op de camping.De hemel is nu verlicht waar je Las Vegas ziet, zo'n 40 km hier vandaan.Het is nu 22 u en nog steeds 35 graden, op het RV-park zit iedereen binnen bij de airco....